- För inkoppling av belysning med både tvåpolig DT-kontakt och fyrpolig DT-kontakt
- Skyddslang som skyddar mot slag och slitage samt fukt och smuts
- Möjlighet att anpassa längd på kabel, för ett enklare och snyggare montage.
- En extra kabel (blå 87A) för inkoppling av till exempel XXB. För att koppla in exempelvis positionsljus.
Kabeln är utrustad med en skyddslang som omsluter både kablar och DT-kontakten, vilket ger extra skydd. Det fungerar som ett mekaniskt skydd mot slag och slitage samt mot smuts och vatten. Signalkabeln (brun 86) används för att ansluta relät till Canbus Interface. Om bilen inte har Canbus, kan signalen tas direkt från bilens helljus med hjälp av denna kabel.
Om det blir nödvändigt att klippa i kabeln finns det möjlighet att göra det. Kabelsatsen inkluderar två vattentäta, krympbara skarvhylsor för en säker och tät förslutning samt en slangklämma för att återansluta skyddsslangen. Det är dock viktigt att klippa kabeln minst 50 cm från reläet för att undvika kontakt med fukt.
DT-kontakten är avsedd för en belastning på 156W. Om fler enheter som förbrukar mer än 156W ska anslutas, klarar kabelsatsen en maximal belastning på 360W om DT-kontakten klipps av.
Kabelsatsen har ytterligare användningsmöjligheter med Output 2 (blå 87A), som används för att styra en extra signal, t.ex. positionsljuset på Siberia- och Dark Knight-serien. Output 2 används också vid användning av XBB. Kabelsatsen levereras med en tvåpolig DT-kontakt. Eftersom både Siberia- och Dark Knight-serien använder fyrpoliga DT-kontakter på grund av dubbla positionsljus, ingår en adapterkabel för att konvertera från fyrpolig till tvåpolig DT-kontakt. Adapterkabeln har även två lösa kablar för att driva positionsljuset.