Högtalargaller i metall | ✖ |
Harman/Kardon-logotyper | ✖ |
Bowers & Wilkins-logotyper | ✖ |
Högtalargaller i metall | ✔ |
Harman/Kardon-logotyper | ✔ |
Bowers & Wilkins-logotyper | ✖ |
Högtalargaller i metall | ✔ |
Harman/Kardon-logotyper | ✖ |
Bowers & Wilkins-logotyper | ✔ |
Byta högtalare V90 2017-2023
Hur vet jag vilket ljudpaket min bil är utrustad med?
Högtalargaller i metall | ✖ |
Harman/Kardon-logotyper | ✖ |
Bowers & Wilkins-logotyper | ✖ |
Högtalargaller i metall | ✔ |
Harman/Kardon-logotyper | ✔ |
Bowers & Wilkins-logotyper | ✖ |
Högtalargaller i metall | ✔ |
Harman/Kardon-logotyper | ✖ |
Bowers & Wilkins-logotyper | ✔ |
Framsystem
Framsystemet består av 6.5" midbasar längst ned i dörrarna, samt 4" mellanregister och 1" diskanter i det övre högtalargallret.
Det sitter även ett 4" mellanregister och en 1" diskant som centerhögtalare.
Vi rekommenderar att dämpa dörrarna och byta högtalarna mot ett modellanpassat kit (8 ohm impedans).
Centerhögtalaren kan lämnas kvar.
Baksystem
Baksystemet består av 6.5" midbasar i bakdörrarna och 1" diskanter.
Vi rekommenderar att dämpa dörrarna och byta dörrhögtalarna mot ett modellanpassat kit (8 ohm impedans).
Diskanten i bakdörrarna bör dämpas för att minska risken att den hörs tydligt från framsätet.
Förstärkare
Samtliga högtalare drivs på ett 6-kanaligt slutsteg under passagerarstolen.
Slutsteget får digital fiberoptisk signal (MOST150) från stereon. Framsystemet är semi-aktivt delat.
Framsystem
Framsystemet består av 6.5" midbasar längst ned i dörrarna, samt 4" mellanregister och 1" diskanter i det övre högtalargallret.
Det sitter även ett 4" fullregister som centerhögtalare.
Vi rekommenderar att dämpa dörrarna och byta dörrhögtalarna mot ett modellanpassat kit (4 ohm impedans).
Baksystem
Baksystemet består av 6.5" midbasar samt 1" diskanter i bakdörrarna.
Vi rekommenderar att dämpa dörrarna och byta högtalarna mot ett modellanpassat kit (4 ohm impedans).
Diskanten i bakdörrarna bör dämpas för att minska risken att den hörs tydligt från framsätet.
Subwoofer
Harman/Kardon-ljudpaketet kom även med en 8" subwoofer monterad vänster bak i bagaget, som spelar öppet ut i sidan på bilen (Infinite Baffle).
Förstärkare
Samtliga högtalare drivs av ett slutsteg under passagerarstolen.
Slutsteget får digital fiberoptisk signal (MOST150) från stereon.
Framsystemet är semi-aktivt delat (aktivt mellan midbas och mellanregister, passivt mellan mellanregister/diskant). Centerhögtalarna är passivt delade.
Baksystemet är aktivt delat mellan midbas och diskant.
Bakhögtalarna i taket drivs på egna kanaler på slutsteget.
Alla element i bilen är specifika B&W.
Framsystem
Framsystemet består av 6.5" midbasar längst ned i dörrarna, samt 4" mellanregister och 1" diskanter i det övre högtalargallret.
Det sitter även ett 4" mellanregister och en 1" diskant som centerhögtalare.
Vi rekommenderar att dämpa dörrarna och byta högtalarna mot ett modellanpassat kit (4 ohm impedans).
Centerhögtalaren kan lämnas kvar.
Baksystem
Baksystemet består av 6.5" midbasar, 3" mellanregister samt 1" diskanter i bakdörrarna.
Det sitter även 3" mellanregister och 1" diskanter i taket i bak.
Här kan man dämpa dörrarna och byta dörrhögtalarna mot ett modellanpassat kit (4 ohm impedans).
Diskanten i bakdörrarna bör dämpas för att minska risken att den hörs tydligt från framsätet.
Subwoofer
Bowers & Wilkins-ljudpaketet kom även med en 10" subwoofer vänster bak i bagaget.
Förstärkare
Samtliga högtalare drivs av ett slutsteg under passagerarstolen.
Slutsteget får digital fiberoptisk signal (MOST150) från stereon.
Framsystemet och baksystemet är semi-aktivt delat (aktivt mellan midbas och mellanregister, passivt mellan mellanregister/diskant).
Centerhögtalarna är passivt delade.
Bakhögtalarna i taket drivs på egna kanaler på slutsteget och är passivt delade.