- Enkel-DIN med stöd för rattstyrning
- 160 MHz 32-bitars egenutvecklad DSP
- 20-bands EQ
- Stöd för DAB/DAB+
- Tidskompensering
- Kompatibel med rattstyrning
- 4x50W MOSFET
- Bluetooth 5.0 & handsfree (med intern och extern mikrofon)
- 3 par lågnivåutgångar (med uppmätt 4 Volt)
- 24-bit DAC
- FM-radio med RDS
- Variabel display- och knappbelysning
- Fjärrkontroll medföljer
OBS! Ska du koppla in ditt rattstyrningskablage från Connects2 till MAX M150-BDX, använd den kabel som är märkt med Pioneer/Sony, det är en 3.5mm-kabel.
DAB+
Stereon är utrustad med DAB+ som står för Digital Audio Broadcasting, vilket ger din radio en kristallklar signal av digital kvalitet. Gardera dig för den framtida släckningen av FM-bandet! Länder som Norge utgår helt från DAB, där ljudkvaliteten är något helt annat. Bäst att upplevas för att fullt ut förstå!
När ett eller två slutsteg inte räcker till
Det är självklart att du vill bygga ut ljudet. Ett, två eller tre slutsteg? Med 3 par lågnivåutgångar kan du koppla in flera slutsteg. Det som imponerar mest är vad GAS kallar "True 4V", vilket innebär att bilstereon levererar 4 uppmätta volt på lågnivåutgångarna. I typisk MAX-anda räcker det inte till - M150-BDX tar ljudupplevelsen till nästa nivå genom att säkerställa låg impedans (>100 Ohm) för ett förbättrat signal-brusförhållande och minskad risk för yttre störningar. Den låga impedansen gör att du kan driva flera steg utan att tappa spänning!
Allt du kan önska dig av en bilstereo
Ställ inte bara in delningen i slutsteget, gör det via stereon! Det är när vi pratar delningsmöjligheter som M150-BDX briljerar, tack vare en egenutvecklad och högpresterande 160 MHz 32-bitars DSP som kallas för GAS DEXT7375. Det ger dig otrolig kontroll över ljudet, direkt i stereon. Du kan utan problem köra ett vanligt 2-vägsläge med högpassfilter för front och rear. Det är när du vill göra mer som stereons DSP kommer kunna göra stor nytta.
Vad sägs om ett unikt 3-vägs läge med utvalda delningsfrekvenser? Filterbrantheten ligger på 6/12/18/24 dB per oktav! GAS har även implementerat ett filter som gör det möjligt att sänka diskantnivån med upp till 8 dB från 1.000 till 16.000 Hz. Detta är utmärkt för dig som upplever att diskanten i instrumentbrädan eller A-stolparna känns lite påträngande. Det går även att välja ett läge som kallas "Through" och då skickas signalen helt ofiltrerat vidare. Möjligheterna är nästintill oändliga. Se listan längst ner på sidan för hur just ditt ljudsystem kan ställas in!
En svårslagen equalizer
Ibland vill du framhäva olika element av ljudet, exempelvis vill du kanske lyfta fram basen lite mer i ljudbilden. Inbyggt i M150-BDX finns en 20-bands EQ. Unikt är även möjligheten att ingreppsfrekvensens Q-värde kan justeras i tre olika nivåer (2, 3 och 4) beroende på hur mycket du vill att equalizern ska påverka ljudet. Vill du veta mer? Läs GAS genomförliga manual längst ner på sidan! För dig som vill att ljudet ska låta så bra har GAS implementerat en tidskompensering som gör det möjligt att finjustera tid och relativ fas till varje högtalare för att optimera ljudet och stereobilden till perfektion i bilen. Avstånden är justerbara i 1 cm steg på samtliga utgångar.
Hur kan man ställa delningen?
- Ett aktivt delat 2-vägs kitsystem i framdörrarna med högpass och/eller lågpass. Släng även in en baslåda i bagageutrymmet, som då ställs in med lågpassfilter.
- Kitsystem i framdörrar, koaxialhögtalare i bakdörrarna som delas med högpassfilter. Samt baslåda med lågpassfilter.
- 3.5" koaxialhögtalare på instrumentpanelen som delas med högpassfilter. Samtidigt som 6.5" midbasar delas aktivt både hög/lågpass i dörrarna och två baselement i bagageutrymmet som delas med lågpassfilter.
- SPL-system med mellanregister och diskanter i dörrarna eller i en raggarplanka/SPL-planka med högpass/lågpass och högpass. Samt baselement i bagaget med lågpassfilter.