GAS MAD B2-210 är en kaxig, välspelande och robust baslåda med två stycken 12"-basar. En riktigt kaxig uppstickare med ett hett temperament! GAS har arbetat fram en imponerande och riktigt snygg baslåda som låter riktigt bra, med god stabilitet och en robust terminal. Effekttåligheten ligger på 600W RMS - det innebär alltså att det är en baslåda som verkligen tål att spelas. Baslådan är klädd i filt och har broderade detaljer i orange.
- Välspelande baslåda
- 600W RMS / 1200W MAX
- 2 / 2x4 / 8 Ohm
- 38 Hz avstämning
- 2" talspole
- Kaxig GAS MAD-design
Kreativa lösningar leder till ett bättre ljud
Med MAD B2-210 har GAS Audio Power byggt en unik låda till sina spelglada S2-104-element. S2-serien har en robust, styv och tålig kon som tillverkats av formsprutad polypropen (“injection moulded polypropylene", IMPP) som tål de tuffaste resonanserna och membranuppbrotten. Ge B2-210 rå kraft och du kommer att belönas!
MAD A2-600.1DFL är ett kraftfullt och imponerande monoblock! Detta är ett fullregistersteg, vilket innebär att det kan användas för att driva en baslåda eller midbasar/mellanregister. Med MAD A2-serien har GAS tagit fram slutsteg som både förbättrar ljudet och även ger bygget den kraft det förtjänar. I 1 Ohm kan detta lilla monster ge ut 600W! För dig som vill ha total kontroll över ljudet hittar du även ett hög- och lågpassfilter med stöd för bandpassdelning. Perfekt för dig som tänkt driva midbasar på MAD A2-600.1DFL!
- 1x600W RMS i 1 Ohm
- 1x420W RMS i 2 Ohm
- 1x280W RMS i 4 Ohm
- Kaxig design
- Rejäl kylning
- Fantastiskt ljud
- Bass Remote medföljer
- Klass D
- MAD LINK-stöd, länka ihop två steg med varandra
- Högnivåingång med autostart
- CLIP-indikator
Bättre än någonsin
MAD A2-serien ersätter storsäljarna ur PRO- och PRO POWER-serien. Utgångspunkten har varit att förbättra slutstegen på alla fronter. Varenda detalj har synats och särskild vikt har lagts på att optimera, ett tillskott är bättre komponenter som bidrar till ett förbättrat ljud jämfört med lillebror MAD A1. Utseendemässigt närmar sig slutstegen också MAD A1, men här har GAS även krämat ut mer effekt. Det finns även fördelar med detta snygga yttre - kylflänsarna säkerställer optimal kylning för bästa möjliga prestanda!
GAS MAX M140-BTX är bilstereon som, särskilt i denna prisklass, sätter ribban vansinnigt högt. I stereons långa lista över smidiga finesser hittar du Bluetooth och handsfree (med intern och extern mikrofon), stöd för rattstyrning och 3 par lågnivåutgångar med 4 volt. GAS har utvecklat M140-BTX med fokus på ljudupplevelsen, bland annat med en egenutvecklad 32-bitars DSP-krets som ger dig extrem kontroll över ljudet i bilen. Det slutar inte där. En imponerande 20-bands EQ (med justerbart Q-värde) och tidskompensering har även implementerats. För dig som bryr dig om ljudet i bilen är detta ett kraftfullt verktyg!
- Enkel-DIN med stöd för rattstyrning
- 160 MHz 32-bitars egenutvecklad DSP
- 20-bands EQ
- Tidskompensering
- Kompatibel med rattstyrning
- 4x50W MOSFET
- Bluetooth 5.0 & handsfree (med intern och extern mikrofon)
- 3 par lågnivåutgångar (med uppmätt 4 volt)
- 24-bit DAC
- FM-radio med RDS
- Variabel display- och knappbelysning
- Fjärrkontroll medföljer
När ett eller två slutsteg inte räcker till
Det är självklart att du vill bygga ut ljudet. Ett, två eller tre slutsteg? Med 3 par lågnivåutgångar kan du koppla in flera slutsteg. Det som imponerar mest är vad GAS kallar "True 4V", vilket innebär att bilstereon leverar 4 uppmätta volt på lågnivåutgångarna. I typisk MAX-anda räcker det inte till - M140-BTX tar ljudupplevelsen till nästa nivå genom att säkerställa låg impedans (>100 Ohm) för ett förbättrat signal-brusförhållande och minskad risk för yttre störningar. Den låga impedansen gör att du kan driva flera steg utan att tappa spänning!
Allt du kan önska dig av en bilstereo
Ställ inte bara in delningen i slutsteget, gör det via stereon! Det är när vi pratar delningsmöjligheter som M140-BTX briljerar, tack vare en egenutvecklad och högpresterande 160 MHz 32-bitars DSP som kallas för GAS DEXT7375. Det ger dig otrolig kontroll över ljudet, direkt i stereon. Du kan utan problem köra ett vanligt 2-vägsläge med högpassfilter för front och rear. Det är när du vill göra mer som stereons DSP kommer kunna göra stor nytta. Vad sägs om ett unikt 3-vägs läge med utvalda delningsfrekvenser? Filterbrantheten ligger på 6/12/18/24 dB per oktav! GAS har även implementerat ett filter som gör det möjligt att sänka diskantnivån med upp till 8 dB från 1.000 till 16.000 Hz. Detta är utmärkt för dig som upplever att diskanten i instrumentbrädan eller A-stolparna känns lite påträngande. Det går även att välja ett läge som kallas "Through" och då skickas signalen helt ofiltrerat vidare. Möjligheterna är nästintill oändliga. Se listan längst ner på sidan för hur just ditt ljudsystem kan ställas in!
GAS MAD X1 är koaxialhögtalare som sätter fart på ljudet i bilen! X1-serien består av ett par högtalare med hög effekttålighet, smarta designval och en galet kaxig design. Tack vare (bland annat) en högre känslighet får du ett ljud som med råge slår bilens originalhögtalare.
- GAS MAD X1-44 - 50W RMS / 100W MAX, 4 Ohm, 87 dB känslighet
- GAS MAD X1-54 - 60W RMS / 120W MAX, 4 Ohm, 88 dB känslighet
- GAS MAD X1-64 - 70W RMS / 140W RMS, 4 Ohm, 90 dB känslighet
- GAS MAD X1-694 - 100W RMS / 200W RMS, 4 Ohm, 92 dB känslighet
Om du tänkt byta ut ett par slitna originalhögtalare kommer X1-serien vara ett stort kliv uppåt rent ljudmässigt. Detta tack vare bra känslighet, vilket är särskilt bra för dig som tänkt driva högtalarna på bilstereon. Givetvis går det även att koppla till ett slutsteg för ett än mer bombastiskt resultat!
Särskild vikt har lagts på att arbeta fram högtalare som kan prestera till det yttersta trots ett fantastiskt pris. GAS har fyllt X1-serien med högkvalitativa lösningar. Diskanten är en stor del av ljudbilden och där de tagit fram en imponerande 13mm PEI-diskant. Spelglatt är bara förnamnet, med rena och klara toppar! Tack vare en waveguide så förbättras ljudspridning och återgivning - även i ljudbyggen där man varit lite kreativ med placeringen.